Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jenomže onu "základní neznalost prostředí" ostatních profesí vykazují i učitelé. Mají stejně "velké oči" jako všichni.

4 0
možnosti
Foto

Na současných školácích vidím nezájem se učit a příliš časné "lámání hole" nad hůře pochopitelnou probíranou látkou. Je těžké soudit, do jaké míry se na tom podílí kvalita pedagogů, ale od svých vnuků vím, že předměty, které nemají v oblibě, je učí kantoři podobně neoblíbení. Pamatuji si, že jsem ve škole také leccos nepochopil a když mi to později "seplo", tak jsem si říkal, proč mi to kantor nevysvětlil takhle? Ve školství má starší kantor automaticky vyšší plat. Učili mne kantoři, kteří byli mladí a velmi šikovní, ale také staří, úplně neschopní. Proto si nemyslím, že je takový systém správný. Jsem přesvědčen, že školství přímo volá po radikální změně a hlavně zavrhnutí celé řady novot, které mu škodí.

1 0
možnosti
LV

Vy tam nevidíte nic, protože v té škole nejste. Vaše poznatky mají původ v tom, co si kde přečtete nebo zaslechnete. Stejně tak můžete tvrdit, že Země je placatá, na Měsíci člověk nikdy nebyl nebo že si Američani Dvojčata zbourali sami. Jedinou oporou pro Vaše přesvědčení je to, že to prostě víte.

Moje babička byla selka. Když jsem si stěžoval na učitele, vždycky mi řekla: "Víš, hochu, nejmíň oblíbený učitel je ten, který od dětí nejvíc chce". Měla velikou pravdu

2 0
možnosti
LV

On ten Vámi popsaný způsob uvažování funguje jaksi obecně. Výborně je to vidět u sportu. Každý z nás je vynikající trenér, protože už v televizi hokej nebo fotbal viděl. Kdyby k tomu pustili Frantu Vomáčku, tak jsme mistři ímrvére, kam se hrabou rusáci, amíci, kanaďani, němcí...

Všichni jsme excelentní zemědělci, protože každý jsme jezdili k babičce na venkov na prázdniny, provotřídní lékaři, protože u doktora už jsme taky byli, dokonce i poslanci či ministři by z nás byli skvostní! Čestní, přímí, pravdomluvní, neúplatní - a hlavně! - tak nějak správně selskorozumní!!! To byste koukali, jak já bych s nima zatočil! Minimální mzdu a k lopatě, voni by je ty vobštrukce přešly!

Tento způsob uvažování navíc dnes podporuje naše vládnoucí elita. Staví proti sobě "obyčejné lidi" vybavené "zdravým selským rozumem" proti tzv intelektuálně - elitářským "lepšolidem" (zajímavé, jak se tento termín ujal... Mezi "horšolidmi"?), případně "pražskou kavárnou".

Důvod je jasný - jednoduché modely uvažování vyžadují jednoduchá řešení. A jednoduchá řešení mají tu vlastnost, že nefungují. Nic není jednoduché. "Naštěstí" další "výhodou" jednoduchých řešení je fakt, že mají jednoduchá vysvětlení - za neúspěch může někdo jiný - lepšolidi, kavárna, Kalousek, žvanírna. Takže se do nich dejme, dejme jim za vyučenou, natřeme jim to! Až tu nebudou, tak bude líp! ANO?

3 0
možnosti
  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 605x
Pojďme se bavit o školství a vzdělávání.

Ředitel www.edukacnilaborator.cz

Facebook

Instagram

 

Seznam rubrik